Mit jelent a low-cost?
A Low-cost azon alacsony költségvetésű légitársaságok gyűjtőneve, melyek nem tagjai az IATA-nak, mint a Ryanair, WizzAir, EasyJet, German Wings, Jet2, Norwegian, Pegasus Airlines, Smart Wings, Sun Express, Transavia, Vueling és hasonló. Többségük a fedélzeten nem kínál az utasoknak ételt, a repülőjegy ára nem tartalmazza a feladandó poggyászt, csupán a kézipoggyászt. Azonban a repülőjegyek olcsóbbak, díj ellenében pedig a név és dátum módosítása flexibilisebb. Ezek a légitársaságok megfelelnek ugyanazoknak a szigorú biztonsági kritériumoknak, mint bármely más légitársaság.
Hogyan fizethetem ki a repülőjegyet alacsony költségvetésű légitársaság járatára?
Amennyiben a repülőjegyet fapados légitársaságtól vásárolta (például Ryanair vagy EasyJet) a http://www.pelikan.hu/ portálon keresztül, a fizetés bankkártyával és átutalással is lehetséges.
Hogy tudhatom meg, hogy a fizetés sikeres volt?
A repülőjegy kifizetését követően egy sikeres fizetést megerősítő ablak jelenik meg az internetes oldalon, valamint egy megerősítést is kap e-mailben, amely tartalmazza a foglalási kódot. Amennyiben ezt az e-mailt nem kapta meg, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, fizetését leellenőrizzük.
Milyen poggyászt foglal magába a repülőjegy ára fapados légitársaságoknál?
A repülőjegy alapára csak a kézipoggyászt tartalmazza, melynek maximális méret- és súlykorlátját a légitársaság határozza meg. Például a Wizzair 2 típusú kézipoggyászt vezetett be, ahol a kisebb ingyenes, a nagyobb díjköteles.
Mikor lehetséges feladandó poggyász vásárlása alacsony költségvetésű légitársaságoknál?
A poggyásztérbe tartozó feladott poggyászt közvetlenül a repülőjegy foglalás során vásárolhatja meg a pelikan.hu oldalon. Amennyiben az indulás előtt dönt úgy, hogy szüksége van feladandó poggyászra, úgy azt a légitársaságnál vásárolhatja meg. A poggyászt a repülőtéren is megveheti, azonban ebben az esetben a poggyászdíj akár többszöröse is lehet az interneten vásároltnak.
Szükséges az online check-in?
A reptéri check-in szolgáltatás a fapados légitársaságok esetében díjköteles. Ezért tanácsoljuk, hogy a check-int online, interneten keresztül végezze el időben, a légitársaság weboldalán vagy mobilalkalamzásán keresztül.
A sikeres online check-in/utasfelvétel elvégeztével a rendszer automatikusan kiállítja Önnek a beszállókártyát, amelyet kinyomtathat, vagy elektronikus formában - a légitársaság mobilalkalmazásában - is felmutathat a reptéren. Az online check-in folyamathoz tartozó utasításokat a "A lefoglalt járat és hozzáférési adatok" visszaigazoló e-mailben találja.
A check-in elvégezhető közvetlenül a repülőtéren is, viszont számítani kell arra, hogy a szolgáltatásért magas díjat fog felaszámolni a légitársaság az aktuális árlistája szerint.
Lemondható a fapados légitársasághoz tartozó repülőjegy?
A fapados légitársaságokhoz tartozó repülőjegyek általában a szállítási feltételeknek megfelelően nem lemondhatók és vissza nem térítendők.
Ha nem száll fel a járatra, a jegyek elvesznek a légitársaság javára. Ha a repülőjegyhez vásárolt biztosítást is, a biztosítási eseményt közvetlenül az Európai Utazási Biztosítónál jelentheti be. Elismert biztosítási esemény esetén a jegy árának 90%-át visszakaphatja.
Módosíthatóak a fapados légitársaságok repülőjegyei?
A fapados légitársaságok engedélyezik a dátumok/úti célok módosítását illeték ellében, viszont ez az illeték általában meghaladja az eredeti jegyek árát. Amennyiben szeretné foglalását módosítani, kérjük, küldje el kérelmét az online űrlapunk kitöltésével vagy e-mailben és leellenőrizzük a módosítás árát.
Mi történik, ha nem használom fel az első/egyik járatot a foglalásból? Érvényes marad a visszaútra szóló jegyem?
A legtöbb fapados légitársaság esetében nem jelent problémát, ha az első útszakasz nem kerül felhasználásra. A visszaútra szóló jegy érvényben marad.