Mekkora a poggyász megengedett súlya/mérete? Hány kg-os csomag van benne a repülőjegy árában?
Amennyiben repülőjegyét már lefoglalta, az egyik utas vezetéknevének (ékezet nélkül) és a foglalási kód (a Pelikán által küldött e-mailben található) segítségével a Pelikan.hu honlapon keresztül jelentkezzen be a Rendeléskezelés menüjébe. Itt leellenőrizheti, hogy repülőjegy tartalmazza-e a poggyászt. További információt (pontos méret- és súlykorlát) közvetlenül a légitársaság honlapján is talál.
Amennyiben repülőjegyét még nem foglalta le, mind a Pelikan.hu repülőjárat kereső felületén a találatoknál, mind a foglalás második lépésében, a járatok listáján vannak feltüntetve a poggyásszal kapcsolatos információk. A poggyász súlya és mérete függ a konkrét légitársaság szabályzatától.
Ha az adott információkat nem sikerül megtalálnia, forduljon bátran Ügyfélszolgálatunkhoz.
Hogyan vásárolhatok poggyászt a repülőjegyemhez?
A repülőjegyhez közvetlenül a Rendeléskezelésben vagy a kapcsolat-felvételi űrlapon keresztül vásárolhat poggyászt. Munkatársaink ezután ellenőrzik az elérhető lehetőségeket. Nem megszokott esetekben, vagy ha például a foglalásban található járatokat különböző társaságok üzemeltetik, poggyászt csak közvetlenül a repülőtéren, a check-in pultnál vásárolhat.
Mi a különbség a kézi és a feladott poggyász között?
A kézipoggyász az a poggyász, amelyet az utas közvetlenül a repülőgép fedélzetére vihet fel. Minden utas egy kézipoggyászra tarthat igényt, melynek súlya és mérete korlátozva van az adott légitársaság előírásai szerint.
A feladott poggyász az a poggyász, amelyet a repülőtéri utasfelvételi pultnál (check-in pultnál) vagy az ún. Drop-Off pultnál adnak le az utasok a poggyásztérbe. Leszállás után az érkezési csarnokban szükséges megvárni és felvenni. A túlméretezett poggyász szállítását előzetesen szükséges egyezteni Ügyfélszolgálatunkkal vagy közvetlenül a légitársasággal.
2 éven aluli gyermekek esetén a poggyászszállítás feltételei eltérőek lehetnek.
Lehetséges sportfelszerelések szállítása? Mennyibe kerül?
A sportfelszerelések szállítását jóval az indulás előtt kell igényelni és megrendelni. Javasoljuk, hogy még a repülőjegy megvétele előtt tájékozódjon Ügyfélszolgálatunknál a speciális sportkellékek szállításának feltételeiről, korlátozásairól - a szállítási feltételek légitársaságonként eltérőek.
Szükséges az összes átszállás során felvennem poggyászomat?
Amennyiben a megvásárolt járatok egy foglalás alatt szerepelnek, feladott poggyászát a légitársaság személyzete rakja át a következő járatra, az Ön közreműködése nélkül. Léteznek ez alól kivételek (USA, Kanada, néhány ázsiai ország), mikor a feladott poggyászt fel kell venni és további biztonsági ellenőrzésen kell átesni vele. A feladott poggyász-áthelyezés feltételeinek ellenőrzése ajánlott közvetlenül a repülőtéren, a poggyász becsekkolásakor.
Abban az esetben, ha a járatok nem egyetlen foglalás részei, hanem különálló repülőjegyekként lettek megvásárolva, a feladott poggyászt az érkezés után fel kell venni és újra becsekkoltatni.
Tartalmazza a repülőjegy ára a feladott poggyászt?
A repülőjegy foglalásakor a foglalási űrlapon talál tájékoztatást arról, hogy a feladott poggyász benne van-e az árban.
Hogyan szállítsunk értékes tárgyakat?
Javasolt az összes értéktárgyat a kézipoggyászban szállítani. Nem megszokott értéktárgyak szállításának lehetőségeit az adott légitársaság weboldalán ellenőrizze, esetleg vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal.
Szállítható folyadék a kézipoggyászban?
A kézipoggyászban legfeljebb egy liter folyadékot lehet szállítani 100 ml-nél nem nagyobb flakonokba szétosztva. Ha a folyadék térfogata 100 ml-nél kisebb, de 100 ml-nél nagyobb flakonban van, nem jut át a repülőtéri biztonsági ellenőrzésen. A folyadékokat legfeljebb 1 literes műanyag zacskóban kell elhelyezni. A folyadékok szállítására vonatkozó szabályokról a blogunkon is olvashat: Mi mindent vihetek fel a fedélzetre? Szabályok, korlátozások, hasznos információk
Milyen tárgyakat nem szállíthatok a kézipoggyászomban?
A kézipoggyászban általánosan nem engedélyezett a veszélyes sűrített gázok és gyúlékony anyagok, fegyverek, öngyújtók, éles tárgyak és olyan harci tárgyak szállítása, amelyek veszélyeztethetik a repülőgép személyzetét. Élelmiszerek szállítása nem ajánlott, mivel erre a légitársaságok előírásai, valamint az érintett országok export- és importkorlátozásai vonatkoznak. A fedélzeten szállíthatók klasszikus gyógyszerek (tabletták) személyes használatra alkalmas mennyiségben. Amennyiben a gyógyszerek speciálisak (pl. inhalátorok), az eredeti csomagolásban és angol nyelvű orvosi recepttel szállítandók. A repülőgép fedélzetén csak az utazás során nélkülözhetetlen dolgok szállítása alkalmas.
Mit tegyek, ha a poggyászom késik/elveszett?
A poggyász késéséért, sérüléséért vagy elvesztéséért az a légitársaság a felelős, amely a járatot üzemelteti. A poggyász elvesztését/sérülését/késését haladéktalanul szükséges jelenteni a repülőtéren (baggage claim, baggage handling desk, baggage service stb.), ahol a repülőgép személyzete egy ún. PIR dokumentumot állít ki (Property irregularity report), azaz jelentést a keletkezett szituációról. Ezután a légitársaságok weboldalán, ill. a szállítási feltételekben feltüntetett utasításokat szükséges követnie. Ez általában a légitársasággal való közvetlen kapcsolatfelvétel a PIR dokumentum mellékelésével.
Sérülés esetén a poggyász átvételétől számított 7 napon belül szükséges a panasz benyújtása. Poggyász késése esetén ez az időtartam 21 nap.