Skip to main content
Fizetés

Milyen fizetési lehetőségeim vannak?

Repülőjegyet általában 3 különböző módon fizetheti ki. Az első mód a bankkártyás fizetés, amely során a kifizetés azonnal megtörténik. A második lehetőség az internetes banki átutalás, amelyet megelőzően elküldjük Önnek a számlát. Ebben az esetben a számla végösszegét a foglalás napján 21:00-ig kell kifizetni, vagy pedig a számlán feltüntetett időpontig. A harmadik lehetőség a személyes banki befizetés bankszámlánkra. Ezt megelőzően a számlát szintén eljuttatjuk Önnek.

A fizetési módok légitársaságoktól függően eltérhetnek egymástól. Egyes repülőjegyek esetén a légitársaságok rövidebb fizetési határidőt szabnak meg, és rövidíthetik a repülőjegy kiállításának határidejét. Amennyiben a légitársaság a repülőjegy foglalásához rövidített jegykiállítási határidőt szab meg, ügyfélszolgálatunk felveszi Önnel a kapcsolatot.

Mit kell leellenőriznem bankkártyás fizetés előtt?

Kártyás fizetéskor ellenőrizze internetbankjában, hogy az internetes vásárlások engedélyezve vannak-e. Ezzel egyidejűleg ellenőrizze a megengedett napi limitet. A bankkártyán elegendő fedezetnek kell lennie. A biztonsági rendszer néha megkövetelheti, hogy az első utas neve megegyezzen a kártya tulajdonosának nevével.

Fizetés előtt tanácsoljuk, hogy ellenőrizze a járatok dátumát és időpontját, az úti célt, az utasok kereszt- és vezetéknevét, a születési dátumokat, poggyászokat, illetve a megrendelésben szereplő egyéb szolgáltatásokat. A Pelikán nem vállal felelősséget a hibás adatok által keletkezett károkért.

A kártyás fizetés sikertelen lett, van lehetőség újra kifizetni a repülőjegyet?

Igen, a Rendeléskezelés menüpontban a fizetést megismételheti. A bejelentkezéshez elegendő a visszaigazoló e-mailben megkapott foglalási kód, valamint vezetékneve. Bankkártyás fizetést telefonon keresztül is intézhet, ügyfélszolgálatunkon keresztül ügyfélfogadási időben.

A kifizetett összeg a kifizetés napján kerül jóváírásra a kedvezményezett bankszámláján?

Amennyiben a bankkártyás fizetés, banki személyes befizetés vagy banki átutalás azonos bankok között történt, a pénzösszeg általában néhány órán belül jóváírásra kerül bankszámlánkon (kivételt az esti, hétvégi vagy ünnepnapi fizetés/utalás képez, amikor a befizetés napján a bank már nem tudja jóváírni az összeget bankszámlánkon). Amennyiben más bankból indította befizetését (például MKB bankból ERSTE bankba), a befizetett összeg legkésőbb másnap kerül jóváírásra bankszámlánkon.

A számla az utalás pillanatától, vagy a jóváírás pillanatától kifizetett?

A repülőjegy a bankszámlánkon való jóváírás pillanatától számít kifizetettnek.

A foglalásomban két személy szerepel, de a kollégám csak másnap tudja a repülőjegyét kifizetni. Lehetséges ez?

Kettő vagy több utas közös foglalását csak egyben lehetséges kiállítani, nem lehet megbontani. Ilyen esetben két külön foglalás készítését ajánljuk.

A számla kifizetési határideje ma 21:00. Ez nem hiba?

A Pelikán társaság a repülőjegy árát csak a foglalás napjára tudja garantálni. Ennek következtében a számla befizetési határideje utalás vagy közvetlen bankbetéttel a foglalás napján 21:00-ra van korlátozva. Amennyiben foglalását nem sikerült 21:00-ig kifizetnie, lehetősége van bankkártyás fizetésre a Rendeléskezelés menüpont alatt. Bankkártyás fizetés esetén a határidő automatikusan 23:30-ra módosul.

Meddig fizethetem ki a számlát?

Amennyiben nem sikerült a számla végösszegét a számlán feltüntetett időpontig kifizetnie (ez bankszámlánkon történő jóváírás időpontját jelenti), azt javasoljuk, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a befizetési határidőt követő munkanapon ügyfélfogadási időben, munkatársaink megpróbálják foglalását megújítani az eredeti foglaláson feltüntetett összegen, valamint meghosszabbítani a befizetés határidejét.

Hasznosnak találta az információkat az oldalon?