Mit jelent a check-in?
A check-in, vagy magyarul utasfelvétel, az utas regisztrálásának folyamata már lefoglalt és kifizetett járatra. Ez az utolsó információ ellenőrzés az utas indulása előtt, melynek végén megkapja a beszállókártyát, amellyel igazolja magát még a felszállás előtt.
A check-in/utasfelvétel többféleképpen történhet, pl. a repülőtéren, online a légitársaság honlapján vagy a légitársaság mobilalkalmazásán keresztül. A lehetőségeket és azok feltételeit a konkrét légitársaságok határozzák meg.
Kötelező az online check-in? Mikor lesz elérhető?
A fapados légitársaság esetében (mint például Ryanair, Wizzair, Easyjet...) ha elvégzi az online check-int, elkerülheti a további plusz díjakat a repülőtéren. Emiatt azt javasoljuk, hogy mindenképpen végezze el az online utasfelvételt. A belépési adatokat, további információkat a légitársasághoz a visszaigazoló e-mailben találja, melynek tárgya: "„A lefoglalt járat és hozzáférési adatok"
A klasszikus légitársaságok esetében általában nem kötelező az online check-in. Az indulás előtt 48-24 órával érhető el, és legfeljebb 3 órával az első járat indulása előtt (az adott légitársaságtól függően) végezhető el.
Az utasfelvétel sikeres befejeztével a légitársaság beszállókártyát állít ki Önnek, melyet szükséges kinyomtatni vagy elektronikus formában / a légitársaság mobilalkalmazásában felmutatni. Ha olyan repjeggyel rendelkezik, melyen több légitársaság üzemeltet szakaszokat, az online check-in általában nem elérhető. Közvetlenül a repülőtéren lesz szükséges elvégezni az utasfelvételt annak a légitársaságnak a pultjánál, mely az első járatát üzemelteti.
Elvégzik az online check-int helyettünk?
Azon utasoknak biztosítjuk az online check-in elvégzését, akik a repülőjegyükhez megvásároltak Prémium Ügyfélszolgálat szolgáltatásunkat, vagy ezt a szolgáltatást kiegészítve vásárolták meg. Ez a lehetőség akkor áll rendelkezésünkre, ha a légitársaság nem kér további hitelesítést vagy ellenőrzést az utastól. A szolgáltatás megvásárlásához kérjük lépjen kapcsolatba Ügyfélszolgálatunkkal.
Azok az utasok, akik nem vásárolták meg a Prémium Ügyfélszolgálat szolgáltatásunkat, szükséges maguknak elvégezniük az online utasfelvételt a visszaigazoló e-mailben található utasítások szerint.
Együtt fogunk ülni? Hogyan tudok konkrét helyet foglalni?
Az ülőhelyek szétosztása egy foglaláson belül a légitársaságtól szabályzatától és a szabad helyek elérhetőségétől függ. A klasszikus légitársaságok általában lehetővé teszik az utasok számára, hogy az online utasfelvételt előtt kiválasszák az ülőhelyeket. Néhányan azonban plusz díjat számolnak fel a helyfoglalásért.
A fapados légitársaságok is díjat számítanak fel a helyfoglalásért. Ha az Ügyfél nem vásárolja meg előzetesen a konkrét ülőhelyet, az utasokat a légitársaság rendszere az online check-in során véletlenszerű ülőhelyekre ossza szét.
Amennyiben biztosan együtt szeretnének ülni, vagy konkrét helyet szeretne választani a fedélzeten, és ezt a szolgáltatást nem választotta ki azonnal a repülőjegyek vásárlásakor, csapatunk rendelkezésére áll az ülőhelyek kiválasztását illetően is. Csak válassza ki a szolgáltatást a Rendeléskezelésen keresztül, vagy lépjen kapcsolatba Ügyfélszolgálatunkkal.
Az ülőhely foglalását garantálja a légitársaság?
A lefoglalt ülőhelyek nem feltétlenül garantáltak. A légitársaság az Ön fizetett ülőhelyét más utasnak is átadhatja, pl. gyerekkel való utazás esetén, ha az Ön ülőhelyénél van lehetőség bölcső rögzítésére a gyermek számára, vagy biztonsági okok miatt, vagy ha a repülőgép típusát időközben a légitársaság módosítja.
Ha a kijáratnál (EXIT) választott helyet, a utaskísérő személyzet átirányíthatja Önt egy másik ülőhelyre, amennyiben nem felel meg bizonyos feltételeknek.
Szükséges a beszállókártyákat kinyomtatni?
Javasoljuk, hogy a beszállókártyákat elektronikus formában mutassa fel mobileszközén, abban az esetben, ha légitársaság rendelkezik mobilalkalmazással. A légitársaság alkalmazásának letöltése után szükséges belépnie foglalásába és elvégezni az online utasfelvételt. Ezt követően a beszállókártyái elektronikus formában is elérhetőek lesznek.
Nemtudok belépni foglalásomba a légitársaság weboldalán. Mit csináljak?
A légitársaságok többféle módot kínálnak a foglalásba való bejelentkezésre. Ha a rendelkezésre álló lehetőségek nem működnek, próbálja meg a légitársasághoz tartozó foglalási kód helyett a repülőjegy számát, az utazás dátumát megadni, vagy más szekción keresztül bejelentkezni - pl. a "My bookings" / "Manage Booking" / "Online Check-in" menüponton keresztül.
Ügyeljen arra, hogy a foglalási kódot és nevet helyesen adja meg diakritika és helyköz nélkül (ha van két keresztneve/vezetékneve, írja őket egybe), és arra is, hogy az online check-in időbelileg elérhető-e.
A fapados légitársaságokhoz való bejelentkezéssel kapcsolatos információk a "Lefoglalt járat(ok) + Check-in információk:...” tárgyú e-mailben találhatók meg. Ha a bejelentkezés nem működik, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz, szívesen segítünk.