Skip to main content
A repülőtéren

Mivel kell igazolnom magam a repülőtéren?

A repülőtéren érvényes úti okmánnyal szükséges igazolnia magát, vagy ha elvégezte az online check-int, akkor a beszállókártyákkal is lehetséges. A fapados légitársaságok esetén határozottan javasoljuk, hogy vigye magával már a beszállókártyákat, mert azok kinyomtatása a repülőtéren a fuvarozó által meghatározott díjszabás alapján díjköteles lehet. A célállomástól függően (különösen a schengeni határokon kívüli utazások esetén) előfordulhat, hogy érvényes vízum vagy a tartózkodási cím igazolása is szükséges. Minden utasnak szükséges ellenőriznie a belépéso/tranzit/célállomás feltételeit a Külügyminisztérium honlapján.

Mi a teendő, ha késik a járatom, és lekésem a csatlakozó járatom?

Abban az esetben, ha lekésne egy csatlakozó járatot, amely egyetlen foglalásának részét képezi , a légitársaság részéről felmerülő okok miatt (pl. járatok késése vagy törlése, túlfoglalás vagy egyéb helyzetek miatt), Ön jogosult egy pótjárat bebiztosítására, hogy eljusson végső úti céljába. Bizonyos körülmények között a 261/2004/EU Európai rendelet értelmében, Ön jogosult lehet kompenzációra.

Ilyen helyzetekben csak a repülőtéren, a járatot működtető vagy az a légitársaság tud helyettesítő járatot biztosítani, amelyre a jegyeket kiállították. A fent említett helyzetekben csapatunknak már nincs joga beleavatkozni a repülőjegyekbe és módosításokat végrehajtani azokon.

Amennyiben Ön az EU 261/2004 értelmében anyagi kártérítésre jogosult, a hazaérkezés után, azaz a teljes utazás megtétele után is kérvényezheti a kártérítést. Lépjen kapcsolatba közvetlenül a légitársasággal a weboldalukon keresztül, vagy kérjen segítséget az általunk javasolt APRA.EU cégtől.

Megtagadták tőlem a beszállást. Mit tegyek?

A gépre való felszállás megtagadásának több oka is lehet, például biztonsági okok, az adott országba való beutazás feltételeinek be nem tartása (pl. érvényes vízum/útlevél hiánya), a jegyen és az úti okmányon szereplő adatok eltérése, stb..

Abban az esetben, ha a légitársaság személyzete megtagadja a gépre való felszállást, ellenőrizze a beutazás megtagadásának pontos okát a személyzettel, és próbálja meg ellenőrizni a repülőjegy módosításának lehetőségét egy másik járatra. Kérjen igazolást a beszállás megtagadásáról. Ha közvetlenül a repülőtéren nem tudnak segíteni, forduljon szakembereinkhez, akik először is a fuvarozónál felülvizsgáltatják a helyzet körülményeit és a jegy feltételeit.

Amennyiben túlfoglalásról van szó (ún, overbooking tehát, több jegyet értékesítenek, mint ülőhely a gépen) a légitársaságnak alternatív járatot kell biztosítania az utasok számára. Ilyen esetekben közvetlenül a repülőtéren kell megoldani a helyzetet a légitársasággal.

Tudnak segíteni kártérítés intézésében késett/törölt járat/elkésett csatlakozó járat/elutasított beszállás/elveszett/sérült/késett poggyász ügyében?

A szállítási szerződés a légitársaság és az utas között jön létre. Mivel cégünknek nincs felhatalmazása arra, hogy Önt ilyen eljárásokban képviselje, javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot a járatot üzemeltető légitársasággal. Az űrlapot közvetlenül a weboldalukon szükséges kitölteni. Az APRA.EU tud segíteni a kompenzáció behajtásában késésért / törölt járatért / lekésett csatlakozó járatért / visszautasított beszállásért.

Ellopták az irataimat. Mit tegyek, mivel igazolhatom magam a reptéren?

Az esetet azonnal jelenteni kell a helyi rendőrségen, ahol jegyzőkönyvet/referencia számot állítanak ki. Ezután vegye fel a kapcsolatot és jelentse a helyzetet a konzulátuson/nagykövetségen, ahol illeték ellenében kiállítanak Önnek egy helyettesítő dokumentumot - sürgősségi személyi igazolványt vagy útlevelet. Ez a dokumentum csak az adott hazautazáshoz használható fel. Ideális az útlevél vagy személyi igazolvány kinyomtatott fénymásolatát magunknál tartani az utazas során, a könnyebb és gyorsabb azonosítás érdekében (vagy mobiltelefonos fényképek is megfelelőek lehetnek).

Hasznosnak találta az információkat az oldalon?