Skip to main content

Wizz Air repülőjegyek

16086 Ft
Minőség
Ár
Elérhetőség

Akciós repülőjegyek

Wizz Air

A Wizz Air Hungary Légiközlekedési Kft. egy magyarországi székhelyű diszkont légitársaság, melynek tulajdonosa a Jersey szigeten bejegyzett Wizz Air Holdings. Központi irodája Budapesten található, míg cégközpontja üzleti megfontolásból Genfben.

A Wizz Air egyosztályos, 180 fő befogadására alkalmas Airbus A320 típusú, illetve 230 fő befogadására alkalmas Airbus A321-es típusú bőrüléses repülőgépekkel üzemel. Általában a városoktól távolabb eső repülőtereket használja.

Szolgáltatásai közé tartozik többek között a felárért igénybe vehető elsőbbségi beszállás lehetősége. A fedélzeten 2015. május óta kötelező helyfoglalás van. A társaság nem biztosít ingyenes étkezést, azonban a légiutaskísérők árusítanak italokat, könnyű hideg ételeket, illetve a légitársaság logóival ellátott ajándéktárgyakat és más használati eszközöket.

A Wizz Airnél kétféle kézipoggyászméret létezik. A jegyárban csak a kisebb, 40×30×20 cm-es kézipoggyász szállítása foglaltatik benne, a legtöbb légitársaságnál megszokotthoz hasonló méretű 55×40×23 cm-es kézipoggyász nagyméretűnek számít és külön díj ellenében vihető fel, vagy ha az utas elsőbbségi beszállást vásárolt.

A Wizz Airt 2003 júniusában alapította hat, légitársasági, illetve más iparágakban tapasztalatot szerzett szakember, az egykor a Malévet irányító Váradi József vezérigazgató vezetésével. A légitársaság célja, hogy olcsó utakat biztosítson Kelet-Közép-Európa és Nyugat-Európa között. A fő pénzügyi befektető a közlekedési beruházásokra specializálódott amerikai Indigo Partners társaság volt. Alig három hónappal később, Londonban bejegyezték a Wizz Airt, és készen állt a repülésre. Az első járat 2004. május 19-én szállt fel Katowicéből.

A több mint 1300 milliárd forint piaci értékű vállalat Közép- és Kelet-Európa egyik legnagyobb légitársasága, mely 104 repülőgépével 13 ország 28 bázisáról üzemeltet járatokat. Több mint 500 útvonalon, 44 ország 145 célállomására repülnek gépeikkel, és több mint 3000 embert foglalkoztatnak.

GYIK - gyakori kérdések és válaszok

Meg lehet változtatni az utas nevét?

A repülőjegy foglalásakor az utas köteles az úti okmányában szereplő nevét feltüntetni. Ez abban az esetben is érvényes, ha az utasnak több neve, illetve keresztneve van. Ha tévedésből helytelen nevet ad meg, vagy ha időközben megváltozott az utas keresztneve vagy vezetékneve (pl. házasság esetén), egyes légitársaságok díj ellenében engedélyezik a módosítást. A keresztnév, a vezetéknév vagy a teljes név megváltoztatását a légitársaságok többsége nem engedélyezi, ha mégis, akkor módosítási díjat számolnak fel. Ha szeretné megtudni, hogy megváltoztathatók-e a repülőjegye adatai, a Pelikán ezt ingyen ellenőrizi, amennyiben felveszi a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal. Ezt követően díj ellenében kérheti az adatok módosítását.

Megváltoztatható a fedélzeti osztály?

A fedélzeti osztály megváltoztatása nem minden esetben lehetséges. A repülőjegy turistaosztályról business vagy premium economy osztályra való módosítása („upgrade”) attól függ, hogy az adott osztályon van-e szabad ülőhely. A módosítás ára pedig az érintett légitársaság feltételeitől függ. A kérvényezett változtatást díj ellenében ügyfélszolgálatunk is megvalósíthatja.

A légitársaság megváltoztatta a járat indulásának idejét/napját, vagy törölte a járatot

Ha a légitársaság megváltoztatta a multi-city repülőjegyed egyik járatának indulási idejét vagy dátumát, illetve ha teljesen törölte a járatot, ügyfélszolgálatunk értesít az egyéb alternatívákról, illetve az utazásod folytatásának további lehetőségeiről. A Pelikán mindent megtesz azért, hogy az úti terved váratlan megszakítása a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjon számodra, s igyekszik kielégítő megoldást találni a hasonló helyzetekre. Ugyanakkor nem köteles kártérítést fizetni, kivéve, ha ő okozta a kárt.

Törölt járat/járatkésés a rossz időjárási viszonyok miatt

Ha elhalasztották vagy törölték a járatát, esetleg a rossz időjárási viszonyok miatt vagy váratlan események következtében késik a járata, illetve ha már a repülőtéren tartózkodik, de nem engedik fel a gép fedélzetére, akkor lépjen kapcsolatba az érintett légitársasággal. A társaság friss információval szolgál majd a járat indulását illetően, illetve segít, hogy mihamarabb folytathassa útját. Ha a légitársaság által kínált alternatíva felborítja terveit, minél előbb lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálatunkkal. A Pelikán mindent megtesz azért, hogy úti terve váratlan megszakítása a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjon, s igyekszik kielégítő megoldást találni a hasonló helyzetekre.

Hasznosnak találta az információkat az oldalon?