Azzal, ha valaki megvásárol egy repülőjegyet még csak az első lépést tette meg, ezt a repülőjegyet érvényesíteni kell, hogy megkaphassa a beszállókártyáját, avagy a boarding pass-t.
A légitársaság 1957-ben alapult. Az első repülőjáratot egy évvel később indították útnak Bécsből Zürich városán keresztül Londonba. 2000-ben tagja lett az Star Alliance társaságnak, s ugyanebben az évben egybeolvadt a Lauda Air-rel. A társaság összpontosítani kezdett Európa keleti részére is, ahonnan a legtöbb átszálló utast szállítja. 2006-ig a Lauda Air egyes járatait az Austrian Airlines üzemeltette. Napjainkban az Austrian csaknem egész Európába szállít utasokat, az utóbbi években az Egyesült Államokat tűzte ki fő céljául. Járatai azonban Afrikába és Ázsiába is közlekednek. A társaság a Lufthansa AG leányvállalata.
A repülőjegy foglalásakor az utas köteles az úti okmányában szereplő nevét feltüntetni. Ez abban az esetben is érvényes, ha az utasnak több neve, illetve keresztneve van. Ha tévedésből helytelen nevet ad meg, vagy ha időközben megváltozott az utas keresztneve vagy vezetékneve (pl. házasság esetén), egyes légitársaságok díj ellenében engedélyezik a módosítást. A keresztnév, a vezetéknév vagy a teljes név megváltoztatását a légitársaságok többsége nem engedélyezi, ha mégis, akkor módosítási díjat számolnak fel. Ha szeretné megtudni, hogy megváltoztathatók-e a repülőjegye adatai, a Pelikán ezt ingyen ellenőrizi, amennyiben felveszi a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal. Ezt követően díj ellenében kérheti az adatok módosítását.
A fedélzeti osztály megváltoztatása nem minden esetben lehetséges. A repülőjegy turistaosztályról business vagy premium economy osztályra való módosítása („upgrade”) attól függ, hogy az adott osztályon van-e szabad ülőhely. A módosítás ára pedig az érintett légitársaság feltételeitől függ. A kérvényezett változtatást díj ellenében ügyfélszolgálatunk is megvalósíthatja.
Ha a légitársaság megváltoztatta a multi-city repülőjegyed egyik járatának indulási idejét vagy dátumát, illetve ha teljesen törölte a járatot, ügyfélszolgálatunk értesít az egyéb alternatívákról, illetve az utazásod folytatásának további lehetőségeiről. A Pelikán mindent megtesz azért, hogy az úti terved váratlan megszakítása a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjon számodra, s igyekszik kielégítő megoldást találni a hasonló helyzetekre. Ugyanakkor nem köteles kártérítést fizetni, kivéve, ha ő okozta a kárt.
Ha elhalasztották vagy törölték a járatát, esetleg a rossz időjárási viszonyok miatt vagy váratlan események következtében késik a járata, illetve ha már a repülőtéren tartózkodik, de nem engedik fel a gép fedélzetére, akkor lépjen kapcsolatba az érintett légitársasággal. A társaság friss információval szolgál majd a járat indulását illetően, illetve segít, hogy mihamarabb folytathassa útját. Ha a légitársaság által kínált alternatíva felborítja terveit, minél előbb lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálatunkkal. A Pelikán mindent megtesz azért, hogy úti terve váratlan megszakítása a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjon, s igyekszik kielégítő megoldást találni a hasonló helyzetekre.
Nincs is jobb a gondtalan utazásnál. Vásároljon biztosítást repülőjegyéhez vagy utazásához.
Oldalunkon több tucat kiváló szálláshelyből választhat, mindezt páratlan áron!
Autóbérlés egy pár kattintással. Hasonlítsa össze partnereink ajánlatait és találja meg a legjobbat.
Utazási csomagjainknak köszönhetően egyszerűen foglalhat európai vakációt vagy akár egzotikus nyaralást.